13.12.11

קוורטט לסרטן - 3


3. [אני]

בדיקה שגרתית, כבר הודעתי בעבודה
לא יחסתי חשיבות, בסך הכל יום הכנה
צינורית קטנה עם מצלמה ומלווה שידרוש בשלומך
אבל למה ללכת בשקט אם אפשר להילחץ
"אתה בטוח שאתה צריך את זה" חקרה הראשונה
"מה זה ..בגלל הקטע שהיה לך בקיבה  "
זה שטויות , רק בודקים שאין שום דבר , הרגעתי באמונה שלמה
"זה בגלל שיש לך עבר במשפחה?"
"זה קשור בכלל? זה יכול להתפתח למשהו רציני?"
"שאתקשר למומחה?"
תפסיקי להציק, זה חמש דקות בדיקה.
"אני באה איתך!" קבעה ויצאה לדרכה.

ועצם הצטרפותה
עלו בי מחשבות אמיתיות של אולי...
של מה יקרה אם באמת יקרה...
או חלילה אולי כבר מאוחר..
חטפתי הצצה נוספת בפניהן המלאכיות של הבנות
מדמיין אותן בכל התהליך
אולי בטיפולים
בדעיכה
בשלב של השאלות של הלמה והמתי כבר
ולמה אבא לא בא ותמיד נשאר
גוש מחנק התחיל לנוע מבית החזה הקדמי דרך הגב
כמו מרמז על קיומו של גוש אחר שעוד אולי ימצא בבדיקה

אני עושה ספירת מלאי ספונטנית קצרצרה, נראה שהספקתי לא מעט
בתוך שניות עולים וטסים במוחי תחביבים, מקצועות, טיולים, עבודות
מופיעים ונלחמים על מקום ברשימה החפוזה המתהווה
חברים מתקופות נשכחות עולים לחלקי שנייה, דירות, שותפים
קולגות אהובים, הזדמנויות עסקיות, שברי זכרונות פרועים
מסיבות, נסיעות, כדורגל והמון סצנות בים הפתוח הכחול
ואז נחתמת הרשימה כבמשיכת מכחול

ומעל כל המראות והשמות אני מביט לרגע ממושך בראשונה
ומרגיש אגם גדול שנקווה בתוכי ומטבורו מתפרצת לבה של אהבה אינסופית
שרק בשבילה שווים כל החיים האלה את הבירוקרטיה הנלווית
אני רוצה לנשק אותה עכשיו אבל היא בדיוק מסדרת את השיער
אז אני בוהה בה בלי לשים לב לדקה שלמה.
היא והבנות מרחפות מעל לכל מצעד
הבנות הן עבורי הנשמה
הגוף שלי לא יכול להתקיים מבלי שאחבקן ללא הגבלה או התנייה.

ולמרות שחיוך זעום מנסה להשתלט על דל שפתיי
התעוקה חזקה יותר מכל דמיונותי
האם אלחם עד להחלמה מוחלטת במקרה שאפשר
האם אוותר ואתחיל תהליך פרידה
אשלים עם הרע מכל ואנסה להנות מהשאר
בסוג של אגוצנטריות מוצדקת ומתורצת היטב
בחיפוש אחר אמת נפשית נכונה
או שמא אפול לתהום המרה ואאבד כל רצון למשוך עד הסוף.
האם אסתיר את הדבר ואמשיך לחיות חיים רגילים לכאורה
עד איזושהי התפרצות \ נפילה \ הפסקה גדולה שתסמן את קריסת סכר הבריאות
או שאהיה השגריר המתלהב של החולה הממוצע המטיף למהות ומשמעות

קשה עלי המחשבה ותוגה בינונית כבשה את נפשי
עוד מבט על הנסיכות, ואני עוצר דמעה
הן יתעורר בעוד שעה, אני אהיה אחרי.
או לפני הכל.
חמש דקות בדיקה בטשטוש מקומי - 'לא תרגיש כאב'
הנחה אותי האח בבדיקות במקדימות.
אז למה אני מרגיש אותו פה -  כאב חד מקפיא ואכזר
תופס מקום טוב ליד הלבלב
כאב לא רצוני
כאב של אב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה באמת - אוהב אותך.