24.4.06

יום השואה

חברות וחברים יקרים
X= = X= = X= = X= =X

היום היה שעתיים חופש
היה טקס במגרש
היה מה זה כייף
הפסדנו חשבון
וגם חצי מולדת
וכבר בטח לא יהיה את החצי השני
כי צריכים לדבר איתנו על זה
אומרים שמתו שם גם ילדים
ושזה מאוד חשוב לדעת
כי הייתה מן הוראה כזו
להכניס את כולם למחנות גזים
אבל לא הסבירו לנו מה זה
רק אמרו שזה היה בשואה
שזה איפה שהוא בגרמניה
שזה רחוק מכאן
ואני כנראה לא אסע לשם
כי אין לי דרכון
וגם כי אני עוד לא יודעת אנגלית
ושם הם דיברו אנגלית
כי ראינו בסרט שהיהודים דיברו
גם אנגלית וגם עברית
אבל פחות טובה
לא כמו שלנו.
והמורה אמרה שמתו שם איזה מליון
או אפילו יותר
אבל אנחנו עוד לא הגענו בשיעור למליון
וגם אני לא כל כך טובה בחשבון
ובכלל זה עצוב שמתים אנשים
ואפילו שלא הכרתי אף אחד מהשואה
כמעט בכיתי בסרט
כולם כמעט בכו
והרגישו רע כזה
וחלק אפילו העדיפו ללמוד
אפילו מולדת
ואני חשבתי
שבסופו של דבר
מזל שיש לנו מולדת.


+

נתראה מחר - יום שלישי י"ג בניסן מ- 21:00 בערב.
· מוצאי יום השואה.
בקפה לוצ'ה למפגש אחד לפני האחרון בוגרשוב 33
אז חיים טובים וניפגש
עזי.

ניתן ליצור איתי קשר ב: 0523414857

הודעות :
1. בשבוע שעבר טעיתי בתאריכים ויום השואה מסתיים בשלישי בערב, לכן המפגש כן יתקיים השבוע, כשעתיים לאחר מוצאי יום השואה, משעה 21:00 והלאה.
2. בשבוע הבא - לא יתקיים מפגש שכן במוצאי יום הזכרון יפרוץ יום העצמאות.
3. מזל טוב והמון ברכות לכל היולדים הצעירים מהשבועות והחודשים האחרונים : אסף ( יקיר המלכים וחבר דירקטוריון ) אירית ועידו , סיגל ומאור, דודו וליאת, גילי וניר , צורי ולאורה , שירי ואסף ..וודאי עוד כמה וכמה אהובים ששכחתי.
4. ילדים זה שמחה – ויותר מכל התעוררות והתחלה חדשה.
5. הערב ומחר נתכנס ונזכור את זוועות השואה.
6. ובשבוע הבא נזכור את הנופלים ונפגעי פעולות האיבה.
7. ואף פעם לא נשכח שהכי חשוב להיות ביחד – הרבה - וכמה שיותר.

2 תגובות:

  1. Dani Grossman-Shved26.6.11

    בשביס זינגר כתב פעם
    שעבור החיות
    כל יום הוא טרבלינקה

    אז במקום לענות בשיר לירי
    ביום
    לפני
    היום
    הזה

    אני רק אזכיר
    כמי שמכיר
    הרבה
    שהיו "שם"

    בקשה קטנה
    בשם עצמי
    ובשם כל המשפחה
    שצומצמה באלימות
    וספגה מספיק
    טראומות מלאומיות:

    לא לערב שמחה בשמחה
    שואה בציונות
    מורשת יהודה
    והקמת מדינה
    פשעים ישנים בפשעים חדשים
    זכות אבות
    ודיקטטורה של רוב.

    והכי חשוב - לזכור להתייחס יפה
    לחתולי רחוב.

    השבמחק
  2. יפעת7.7.11

    עזי , קודם כל מהמם .........
    זה כ"כ נקודת ראות של ילדים ....
    אני כבר שומעת על זהשבוע , השוס שהיה לי שהגעתי לילד ביום ראשון אחרי חופשת פסח אני שואלת אותו , נו סוף סוף חזרתם ללימודים
    אז הוא אומר כן , אבל אין שיעורים בקריאה
    אז שאלתי למה לא למדתם קריאה השבוע ?
    אז הוא אומר לי כי אנחנו כל הזמן לומדים על החגים .
    אז אני כמובן בשמחה שואלת ואומרת איזה יופי , נו בוא תספר לי על איזה חגים למדת ?
    הוא אומר , אההה יש את חג השואה
    אני פשוט נשארתי בהלם והסברתי לו ....
    אז אתה מבין איזה בלאגן בין כל הימים , ובינינו גם המורות לא הכי בקיאות .....

    טוב נו , אבל אהבתי .....

    השבמחק

תודה באמת - אוהב אותך.