2.7.13

היו לי פעם חברים

חברים הווו חברים
Ffffff   rrrrrr   iiiiii   eeeeee   nnnnnn   ddddddd

אין לי חברים.
באמת זו לא אמירה בכיינית
אפשר אפילו לסווג אותה כאמיצה
של אדם חברותי שהיה בימיו הטובים מלך הביצה
והיום מודה קבל משפחה והורים
שאין לו כל כך חברים.

חבר חבר אני מדבר
למרות שגם עם חבר טלפוני הייתי מסתדר
מישהו שמעניין אותו מה קורה איתי גם כשאני לא שולח מייל
גם כשלא אני יוזם את המהלך
גם כשמשחק לי קלף וגם שלא הולך כל כך
כזה שרואה אותי כמו שאני רואה אותו.
מה שנקרא חבר כהלכתו.

אני כבר כמעט בן ארבעים
ופרט לראשונה קשה לי להצביע על קשת רעים
אני מקיש ותוהה על רשימת טלפונים ארוכה בנייד
של דמויות שזכרונן נגוז הטשטש או אבד
רשימת פנים וסטטוסים של אנשים בפייס על הקיר
שלעולם לא אפגוש לקפה או בירה בקצה העיר

לא ביקשתי להתהדר ברשימה ענפה
וגם אני לא אוהב את הטיעון הזה של התקופה
"עוד מעט שהילדים יגדלו..."
"עוד מעט כשתתפנו מהטיפול.."
אולי נכשלתי בדבר שהיה נראה לי פשוט ביותר
או שאני צריך לעשות הערכה מחודשת למושג "חבר"

כנראה שאת העיסוק בקשרי עבר הגורמים להתרפק
כאלה שאינם משרתים בפועל את ההווה הדוחק
ניתן לשחרר או להקפיא לעשור או שניים
ולהשתמש בקשרי סביבה איכותיים יותר בינתיים
כמו השכן מהקומה השלישית וזוג הורים מהגן של הקטנה
הממלאים את משבצת החברתיות בתדירות הנכונה
בשיחות עומק ממושכות ובעניין הדדי אמיתי
שנכון לקשר שכזה יכול לספק אותי.

כמובן שיש לי קולגות, אפילו אנשים מדהימים
שהיחסים איתם זולגים גם מחוץ לחדר המורים
יש חבר שאספתי בתואר ואחד שהוא שותף לשעבר
אין לי חברה מהמילואים לצערי או שמחתי
ולצוות מהסדיר יש את המפגש החצי שנתי
ויש אפילו שיחות טלפון מפתיעות ומיילים נדירים
וכמובן את החבורה שאספתי בטרם מלאו לי עשרים
אז למה לעזאזל אני מרגיש שאין לי חברים.

האם אלו החברים העכשיויים?
האם כך נראים החיים החברתיים בואך לשנות הארבעים?
קשרים קצרי מועד תלויי מגורים ואיזורי הרשמה
חברויות פרקטיות נטולות מחויבות ונעדרות נשמה
האם קשרים אלה מחליפים חבר אמת יחיד?
האם יוכלו לעמוד במבחן הזמן בעתיד?
הגיון ומחשבה מהולים ברגשות סוערים
תהיות והקשים כפולים וסותרים
הייתי חולק את זה עם מישהו
אבל אתם יודעים...
+

שדרות רוטשילד     
בין מזא"ה לבלפור
כל יום שלישי מתחילים ב 21:30

אז חיים טובים
וניפגש

עזי לוי : 0544266802

הודעות:
1) שאפו גדול ליוסי ודנה שבאמת עושים ככל יכולתם לקדם את האירוע. אשמח מאוד עם יותר אנשים יתקשרו ויתעניינו איך הם יכולים לעזור לגרום לאירוע הגדול הזסה לקרות.
1א) כאמור האירוע הגדול יתרחש ב – 23 ליולי  ( כלומר פחות מחודש ) – והוא יהיה ענק . ואנו באמת צריכים את עזרתכם.
1ב) להלן שוב המסמך בגוגל דוקס אם קשה לכם עם טכנולוגיה – הביטו בטאבים והתקשרו אלי
2) אם אתם מזדהים ואם לא תגיבו והשמיעו את דברכם.
4)המפגשים כרגיל – ואפשר להצטרף תמיד לפייסבוק שלנו (מלכים ברוטשילד הדור החדש )
5)יאללה נסיים בחיוך.

2 תגובות:

  1. אנונימי2.7.13

    עזי, עזי. זה המחיר של היותך סוציאלי (מה שגם עושה אותך יפה כל כך!).
    מעניין שאצלי העניינים התהפכו. תמיד הייתי מעט מבודדת (חוץ מהראשון שלי שאיתי כבר כמה שנים) אבל מאז שהפכתי לאמא הפכתי הרבה יותר פעילה. בריכה? פיקניק? סרט? סתם מפגש חברים? הכל! רק שמישהו יהיה עם הילד ואני קצת אנשום... אתה כותב באומץ ורק שתמשיך!

    השבמחק
  2. אסתר8.7.13

    אין מצב , אין מצב שלעזי אין חברים בן אדם כל כך מקסים כמוך וכל כך נעים
    אולי הסיבה היחידה שמאוד קשה למצוא אנשים כמוך
    אבל בהחלט בגילנו עם כל העיסוקים של החיים צריך לקבל החלטה לעבוד על זה ולשמור על הקשר עם חבר טוב
    ואני מאמינה שאם זה באמת חבר טוב זה יהיה הדדי

    השבמחק

תודה באמת - אוהב אותך.